Torsdag 28 oktober

Har egentligen inte tid att blogga idag heller för Bachan kommer snart. Men lite snabbt. Näst sista dagen på praktiken sen ett efterlängtat lov. Idag så har ja sorterat hö och halm halva förmiddagen. Så nu är allt staplat fint. Red liten men mycket bestämd ponny i tisdags, envisnare än åsnan. Ville INTE gå framåt, knappt bakåt heller. När han väl gick stannade han helt plötsligt. Så Malin, en av praktikanterna, slog vad. Får jag upp lille ponnyn i galopp skulle jag få 20 spän och nu är malin skyldig mig 20 spän. Även fast hon knappt tror mig, men jag ahr ett vittne myh, så efter mycket jobb galopperade han och faktiskt längre än vad ja trott. 

Annars då, fått den där bettskenen. Men den gör mer skada än nytta. Vaknat två nätter i rad i panik för att käken låst sig. Aja, ska tillbaka om några veckor får vi se vad dom kan göra. Har skit mkt plugg som egentligen behöver göras men det får vi ta en annan dag. Nu kommer hon snart, så det är bäst ja fixar det sista. 

 
You always make me smile!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0