Söndag 29 juli

Tillbaka i stan igen efter att ha varit hemma och jättesjuk i ett par dagar. Det började i tisdagskväll helt plötsligt bara. Fatta inte varför, jag, emmie, mailn och niclas satt och splade kort på altanen och slappade hela kvällen - ansträngade nog tyckte kroppen. Men åkte iallafall till jobbet på onsadgen men fick vända nästan i dörren och sen dess har jag varit hemma. Torsdag och fredag var värst - jättehög feber och ont överallt. På fredagen orkade jag ingenting så jag ringde vårdcentralen, och här kommer det värsta, dom tyckte jag hade varit sjuk för kort tid för att få hjälp, jätteotrevliga, och att jag skulle återkomma på måndag. Sur och ledsen försökte jag sova bort det värsta men icke. På eftermiddgen ringde jag sjukvårdsupplyssningen och fick en tid på sjukhuset. Där visade det sig att jag hade 40.2 i feber MED ipren i kroppen och CRP visdade en kraftig infektion i kroppen - halsfluss med andra ord. Vilket ska behandlas i god tid. Fick pencilin diekret och redan på lördagförmiddag kändes livet lite lättare. Och idag, ja då är det så pass bra att det inte smittar längre. Vårdcentralen kan ju gräva ner sig en gyttjepöl ett tag, inte varit sjuk tillräckligt lång tid. Vad är det för rådgivning om man säger att man knappt orkar resa på sig? 
Så dessa dagar har jag gjort två saker, sovit och kollat på film. Och imrogon är på back on track igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0