Lördag 23 mars HARNAS

Igår var det den bästa dagen här sen vi kom hit, är fortfarande glad i hela kroppen!! 
 
Började med en jakt efter piggsvin, farliga varelser, vi var ett tappert gäng som jagade den stackaren och vår volontär ledare Bonita fångade den. Var ute och gick med bebeisbabbonsen med en ann
an tjej här. Det blev inte mycket till ppromenad för det var så trötta när vi kom dit så de somnade i våra armar i skuggan. Men när vi suttit och pratat en stund vaknade en och jaa som syskon är (inte för att jag vet) så väcker en de andra som fortfarnde sover. Då blev det lek och lite promenad i savannen, vi hittade hyenahål i marken och blev rädda och gick åt andra hållet för att stöta på en kudu dragen i bitar för att hitta ett vild hunds hål - härliga upptäckter. Men du vill hellre stöta på en vild hund än en hyena... Bebisarna lekte i träden och i de gamla hyddorna som bushmännen brukade bo i. Mycket mysig förmiddag. På lunchen låg jag och några andra vid poolen och njöt av solen och värmen. Efter tre mötet, då vi får veta eftermiddags aktiviteten, gick jag, Jadranka och en tjej från ett annat team till stallet för en uteritt mitt i savannaen. Det var magiskt underbart, en sån glädje och frihet när vi galopperade fram i sanden. Mina byxor sprack men hej vad gör det tänkte jag - "jag sitter på hästryggen och galopperar genom savannen utan hjälm och håret fladrandes. Jag är fri!" 
På kvällen kom de nya volontärerna, kan inte fatta att vi varit här i en vecka redan, när  vi kom hade de att skämt om table of shame - de var så grymma och spelade så bra att vi gick på det skämtet. Så igår hade vi att vi jagade vår mat själva. hehe. Några av oss volontärer och Bonita började med ett åsenbold krig för att det skulle se verkligt ut och så hade jag mina trasiga byxor och karins babianstyle linne, babianerna kan dra sönder allt de ser, på mig och så massa blod. Det var så himla roligt!!! De gick nog inte på det men kul hade vi. Och så får vi inte glömma the white rocks, ett afrikanskt djur som ser ut som en sten, lika stor som en kanin och lika farlig som den svarta mamban som slingrar sig runt våra hus. Finns de på riktigt är frågan? hehe 
 
Nu sitter jag på mitt favorit ställe - några meter i från Elsas inhängnad, lejonet. Morgonens food prep rutiner är klara och nu väntar lunchen och nån timme vid poolen innan eftermiddagens aktiviteter. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0