Lördag 30 mars update from Harnas

Foodprep, regn, farmwork, bebis babianer, arga babianer och mera regn - ungefär de förra dagarna.
I onsdagskväll/natt kunde vi nästan simma från vår by och ner till farmen och tvärtom. Det var vatten upp till halva vaden när vi vadade fram genom savannen och det slutade inte ösa ner regn. Onsdagar är partydagarna här och regnet stoppade oss inte från att släppa loss totalt. Vi dansade i vattenpölen, shotade i kapp, dansade Harlem shake och röjde i en av hyttorna efteråt. Helt galet vad kul i hade - de här människorna är så härliga!! Tyvärr åkte hälften av de som var här när vi kom åkte hem i torsdags, tårar startade dagen. Mycket tråkigt!! 
Igår var det en rikigt rolig dag. Jag och Trine, en av de jag umgås mest med, hade food-prep tillsammans vilket vi är rikigt bra på och det är alltid roligt när vi gör det tillsammana. På förmiddagen flummat vi runt på gården, matade djuren samtidigt som vi åt godis och hade bara väldigt roligt. På eftermiddagen åkte vi ut till vår dräktiga vild lo med ledaren för att städa vattenhålet där. Vi hade ett stort vattenkrig vi två mot henne, under vattnet, i gytjepölen, i gräset och så ner under vattnet igen. Det slutade med att alla var genom blöta, lite skrap sår och väldigt smutsiga. Men roligt hade vi allt! På kvällen kom de nya volontärerna och precis som förra veckan hade vi ett skämt och denna vecka hade vi table of shame, alla som "gjort något fel" får sitta där under middagen och få massa skit kastat över sig.Vi var några som satt där, Trine och jag åkte dit för att vi skrattade (som vi allt gör - det är väl bra att vi har kul?) och vi fick vatten kastat över oss. De nya gick på det vilket var väldigt roligt! Vi var grymma skådespelare alla av oss. På kvällen blev det stort party, några av oss stannade på gården och festade, spelade spel och pratade. När vi var tvugna att lämna gården fortsatte det i killarnas hus, det blev en väldigt sen men väldigt rolig kväll!! 
 
Idag hoppas jag på en rolig aktivitet på morgonen för sen ska jag ha foodprep med mina första newbees, spännande. Hoppas på två riktigt bra! 
 
Glad påsk föresten!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0