update from Harnas tisdag 19 mars

Beskriv detta med tre ord - Helt omöjligt. Underbart, kärlek, hårt arbete, skratt, bonfire, människor från hela världen, lejon, bebeis apor, kärlek, skratt, lycka, glädje, vänner, cheetas, leftovers, blod, värme, bränna och så mycket mer. 
 
Vi har nu blivit indelade i grupper och hyddor. Jag bor med en norsk tjej, en tysk tjej och en australiensk tjej - jättebra stämmning! Vi bor mitt på savannen och runt omrking oss går det gnuer, strutsar, antiloper och mycket andra djur. Och bara på andra sidan vår väg till gården bor lejonen så himla coolt! 
Det har hänt så mycket de senaste dagarna att det känns som vi varit här i veckor men det har bara gått fem dagar. De första dagarna blev vi runt visade på hela gården, vilket behövs för det är enormt. Vi blev indelade i gruper i lördags, mitt lag heter Snoobabs (baboons bakvänt) och det är jättebra stämmning. Vi har en jättebra teamleader så hoppas hon är kvar alla mina veckor här. 
Har redan bränt mig rätt så mycket, huden är inte van vid den här hettan och solen hela dagarna. Vi har minst 30 grader varje dag och massor av sol. 
De vi har gjort är då att förbereda mat till vårt lags team varje morgon, massa blod och äckel på händerna. Håller på att spy varje gång - tänk dig att sticka ner händerna i matrester som alla här har ätit av. MEN det är så värt det, verkligen för sån lycka som finns runt omkring oss är svårt att hitta någon annanstans. Leker med bebisbaboons varje dag, dom hoppar på en och drar i öronen och sen helt plötsligt somnar i ens armar. Gosade med en Caracal igår, ett slags kattdjur, den bara låg där och spann när jag klappade den. Eller när en surikat stack upp sina små händer till munnen för att visa att den litar på mig. Stå en meter ifrån ett lejon som ligger där helt fridfullt och kollar på en med sina gula vackra ögon. Vakna varje natt av att lejonen ryter i kapp med varandra. Ha ett helt seriöst vattenkrig med volontärledaren både i inhägnaden hos caracalsen och mitt i food prep pområdet, man blir helt genomblöt. Bli mött av två pumbas flera gånger om dagen som kommer och putar på en med sina nosar. Kolla på när strutsarna dansar sin morgondans utanför frukostbordet. Ta ett dopp i poolen antingen mitt i nowhere eller den på gården samtidigt som djuren springer omkring dig. Eller gå på promenad med strutsarna som är någonstans i området. Få en puss av en bebis kudo som försöker ta näsan. Bli påsprungen av bebis strutsar som inte ser dig förens du är en halv meter ifrån. Åka på flaket på pick upen och håret flyger i vinden. 
Det är så mycket glädje och kommer verkligen utvecklas som person under min tid här. Kan inte säga mer än att det HÄR är kärlek!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0